De eerste mooie indrukken :) - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Myrthe Swart - WaarBenJij.nu De eerste mooie indrukken :) - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Myrthe Swart - WaarBenJij.nu

De eerste mooie indrukken :)

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

03 Februari 2014 | Frankrijk, Montpellier

Ik ben goed in Montpellier aangekomen! :)
Laat ik eerst beginnen met de reis. 's Ochtends ben ik heel vroeg weggegaan thuis, samen met papar en Timmy. Zij hebben me naar het station in Brussel gebracht. Toen we daar goed waren aangekomen ging het eigenlijk heel snel. Alle spullen pakken en een klein stukje lopen naar de ingang van het station. Op dat moment merkte ik dat ik héél veel spullen in mijn backpack had gestopt! Hij was echt zwaar.
Eenmaal daar aangekomen liepen we richting het goede spoor. 'Eehm, pap, Montpellier staat niet op het bordje.... Alle andere stations waar hij gaat stoppen wel, maar Montpellier niet.' Stress! Moet ik dan toch op een ander spoor zijn?! Of splitst de trein zich? Al snel zagen we ons vermoeden bevestigd: de trein wordt onderweg gesplitst en mijn wagon gaat gewoon naar Montpellier. Niets aan de hand dus :)
En dan komt toch echt het moment van instappen en afscheid nemen. Alles de trein in: koffer, viool, backpack, nog een rugzak en niet te vergeten: ikzelf. Zonder papa en Timmy. Afscheid nemen moest vrij snel, misschien is dat ook wel het beste. Dikke knuffels, lieve zoenen, een paar laatste foto's door het raampje...
Toen vertrok mijn trein en kwamen de tranen. Ik ga weg. Ben weg. In mijn eentje drie maanden op stap.
Al snel werden mijn gedachten afgeleid: door een man die in de verkeerde tgv was gestapt en agenten die de bagage op drugs kwamen controleren. Al met al ging de reis snel en vlotjes.
Op het station in Montpellier stond Catherine op me te wachten. Zij woont hier en via-via heb ik kunnen regelen dat zij me naar mijn huis zou brengen. Superfijn!

De eerste nacht ging prima, ik was moe genoeg om meteen in slaap te vallen.
Vanochtend moest ik al vroeg op school zijn, om 8u00 kreeg ik samen met andere nieuwe mensen een introductie. Om 9u00 begon mijn les, zoals iedere dag zo zal zijn. Ik zit in een klas met 3 andere meisjes, we volgen niveau B2. Daar ben ik heel blij mee! Niveau B1 heb ik al gehaald namelijk, nu kan ik meteen verder.
Om 12u15 is de les afgelopen, 's middags heb ik altijd vrij. Vanmiddag ben ik onderweg naar huis naar de supermarkt gegaan, later nog met Greta (Zweden) en Elena (Spanje) een stukje gaan lopen. Ik heb Harry Potter 1 in het Frans kunnen vinden! :D

Daarnet heb ik lekker gegeten, mijn eerste zelfgemaakte maaltijd was erg goed gelukt :) Daarnet heb ik eventjes viool gespeeld, nu ga ik slapen. Ik word nog erg moe van de dagen hier. Alles is nieuw natuurlijk, dat kost behoorlijk wat energie merk ik. Maar ik vind het super leuk en gezellig, ik heb al leuke huisgenoten en klasgenoten leren kennen! Dat geeft weer energie :)

Liefs, Myrthe

  • 03 Februari 2014 - 22:07

    Tom:

    een goed begin is het halve werk!

  • 03 Februari 2014 - 22:41

    Inge:

    Super veel plezier Myrthe!
    Fijn dat de reis goed ging en alles op zijn plek lijkt ;).

    Inge

  • 03 Februari 2014 - 22:49

    Timmy:

    Jaaaaa, je hebt viool gespeeld! :D

  • 03 Februari 2014 - 22:59

    Maxime Hovenkamp:

    MONTPELLIER! Supergaaf waar woon je? Ik zit er ook nu! Voor 6 maandjes. Op welke school volg je je lessen?:)

  • 04 Februari 2014 - 07:15

    Karlijn:

    Goed om te lezen Myrth! En wanneer komen de foto's van een rondleiding door je kamer? :)

  • 04 Februari 2014 - 21:02

    Coby:

    Lieve Myrthe ,

    Wij hebben net jou verslag gelezen mooi en de tranen zijn begrijpelijk . Zou niet goed zijn als je die niet zou hebben. Komt goed lieve meid en anders halen wij jou gewoon weer op. Maar zoals je naar ons vandaag mailde je hebt het naar je zin en dat is belangrijk toch. En over enkele weken komt Timmie kijk daar ook maar naar uit.

    Heel veel liefs Coby en Jan en tot de volgende keer.
Myrthe

Actief sinds 15 Jan. 2014
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 8067

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 10 Mei 2015

Montpellier

Landen bezocht: