C'est fini... - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Myrthe Swart - WaarBenJij.nu C'est fini... - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Myrthe Swart - WaarBenJij.nu

C'est fini...

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

07 Mei 2014 | Frankrijk, Montpellier

Mijn taalreis is afgelopen, sinds gisteravond ben ik weer in Nederland. Ik vind het koud, grijs en afstandelijk. Maar stiekem is het ook wel weer heel fijn om hier te zijn. Familie en vrienden dichterbij, altijd overal je eigen taal kunnen spreken, altijd warm water hebben, geen last van geluidsoverlast....

Mijn laatste dagen in Montpellier waren nog erg gezellig. Ik heb afscheid genomen van huisgenootjes, klasgenootjes en andere vrienden met een café-avondje, films kijken, trakteren in de klas en een keertje uit eten. Ik heb genoten van het mooie weer, de sfeer in de stad. Ik merkte op school wel dat ik de lessen wat saaier vond deze week. Het was ook al mijn zevende week in C1, normaal gesproken ga je na 6 weken automatisch naar een hoger niveau. Aangezien er geen C2-klas bestond was dat niet mogelijk. In ieder geval had ik wel weer Julio als docent, zo kon ik mijn reis met mijn lievelingsleraar aflsuiten :)

Op zaterdagochtend moest ik voor 10u00 mijn kamer uit. Ik was vanaf 7u00 al wakker om de laatste dingen in te pakken, om 8u45 was alles klaar. Om 9u00 stonden mijn ouders en Timmy voor de deur! Mét kaneelbroodjes, jummie :) Al mijn spullenkonden we zo de auto in schuiven. Nouja, met een beetje puzzelen.... Ik had wel wat extra dingen verzameld tijdens die 12 weken :P
Die ochtend en middag heb ik mijn ouders en Timmy de stad laten zien (Timmy kende het al wel natuurlijk). Veel lopen in de warmte, maar ik vond het heel leuk om 'mijn' stad te kunnen laten zien. We hebben samen geluncht bij mijn favoriete crêperie als pauze tussendoor.

Aan het eind van de middag verliet ik mijn thuisstad. We gingen met z'n allen naar de Provence om daar nog 10 dagen vakantie te vieren. Ik vond het gek om weg te gaan, het voelde nog steeds als mijn thuis.
De week vakantie is voorbij gevlogen. We hebben heel veel gezien en gedaan. Ik vond het gezellig om weer samen met mijn ouders en Timmy te zijn, maar het was ook wennen om niet meer op mezelf te wonen.

En nu ben ik dus weer thuis. Ik besef het me nog niet helemaal, in mijn gedachten ben ik nog in Frankrijk. Ik wil best graag terug naar mijn huisgenootjes, vrienden en het relaxte leventje dat ik daar had. Maar ook hier in Nederland staan me leuke dingen te wachten: een dagje zeilen, mijn zussen en vrienden weer zien, cabaret voorstelling, eindelijk weer piano spelen... En waar ik heel veel zin in heb is naar Nijmegen verhuizen! Daar ga ik ook voorbereidingen voor treffen.

Ik kijk terug op een mooie reis, leerzaam op alle gebieden. Ik ben zelfstandiger geworden, weet nu dat ik mezelf kan redden in mijn eentje. Ik heb gebaald van koud water, een kapotte wasmachine en gestolen eten, maar vooral genoten van lieve mensen om me heen, een prachtige omgeving en mooie ervaringen. Een reis om te blijven onthouden!

  • 07 Mei 2014 - 22:29

    Tom:

    Wat een mooie verslag! Het leest als een droom die er was en nu niet meer!
    Ga jij je maar voorbereiden op Nijmegen en ga lekker pianospelen,
    komt de viool ook weer tevoorschijn?!
    Groetjes van Tom
Myrthe

Actief sinds 15 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1715
Totaal aantal bezoekers 8070

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 10 Mei 2015

Montpellier

Landen bezocht: